Underbara lediga dag!

Vaknade upp och kom på att jag var ledig idag oxå, shit, mysigt säger jag! Älskar ändå den känslan av att veta att man har hela dagen framför sig att bara göra vad man vill! Baby och killarna stack ner på gården och lekte lite och jag tog en svängom med dammsugaren=)

Sen stod det Kiviks marknad på agendan! Och egentligen, det finns inte så mycket att köpa på marknader längre tycker jag, eller är det bara så att man har blivit för gammal för alla prylar...? En fotlänk och en polka gris fick det bli, och en tröja till Lillen<3
    
Förra året och detta året, shit vad dom har växt! Men jag är visst inte en centimeter längre...grrr...

Efter marknaden så följde vi en impuls och bestämde oss för att köra till stenshuvud, trots att klockan var typ 7 på kvällen, men varför inte, inte varje dag man är i Kivik liksom. Så vi promenerade upp för "berget" och jisses vad fint där är!


Tyvärr så var där fullt av flugor högst upp som gärna surrade runt mitt hår och min vita tröja, så vi fick fly fältet och fika våra äppelmunkar lite längre ner! När vi kom ner till parkeringen så passade vi på att ändå gå ner till havet och kolla läget. Och där var så rogivande där nere.. Helt tyst och stilla, det enda man kunde höra var the breeze.. Underbart! Adam kastade av sig kläderna och hoppade i, tokunge! Haha, sen gick killarna och letade efter stenar, där fanns så många fina.

Jag satt i sanden och bara njöt av att vara.. Ibland har jag så höga krav på vem jag vill vara att det ibland krockar. Jag vill vara driftig, duktig, snäll, rolig, partytjej, hip och allt annat du kan komma på. Men det tar på krafterna ibland. Alla säger att man ska vara sig själv. Men det är inte alltid man vet vem man är. Och det är ju det fina med livet, du kan inte sätta en etikett på dig själv att "sån här är jag". Du kan alltid ändra dig och forma fram just den som du vill vara.
Om du lever för att behaga andra och sätter sig själv på andra plats så kommer du märka att livet känns svårare och tyngre att leva. Sån var jag, men jag har ändrat på det, jag tänker mer på mig själv för att jag vet att om inte jag är lycklig så kan jag inte heller berika någon annans liv fullt ut.
 Om man mår dåligt över något som hänt, något man gjort så ska man inte deppa ner i ångest och må dåligt över det. Utan peppa sig själv med vilka stora möjligheter det finns för att förändra sig! Det är bara att handla annorlunda, påminna dig själv om hur du vill vara och vad du vill stå för.

Även om det är fart i mig och jag gillar det, så trivs jag ändå bäst när det är lite mer lugnt, otvunget, tillsammans med dom som jag älskar..

Kommentarer
Postat av: Mor

Så fina bilder på er och DIG och såå kloka ord min tös. Kram

2009-07-14 @ 00:10:26
Postat av: Cissi

Den sista bilden på dig var jättevacker! Hoppas du mår bra :) Kram

2009-07-14 @ 11:07:48
URL: http://sesajlia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0